fbpx

מצות אופים באהבה, או לא אופים בכלל

זה קרה לפני קצת פחות משבועיים, עם שליחתה של הודעת וואטסאפ מרגשת בקבוצת התפוצה של הרב שמוליק, בחור נהדר בעל לב זהב ואחד האנשים היותר טובים בהם זכתה הקהילה האיכותית בצור יצחק. בהודעה בישר הרב חגיגית על טיול משפחות למאפיית מצות במחיר סמלי. עבדכם הנאמן, שתר תמידית אחר הזדמנויות לפעילויות ייחודיות ברמה המשפחתית, עט על המציאה כמוצא שלל רב ומיהר להירשם.

בשישי האחרון ארזנו טניה ואנוכי את מטלטלנו ושלושת ילדינו, והתייצבנו בשעת בוקר מוקדמת בכפר חב"ד, וליתר דיוק בהעתק של ביתו של הרבי מליובאוויטש בניו יורק. לאחר הסבר קצר, עשתה הפמליה המכובדת בת כ-30 נפשות את דרכה במעלה המדרגות הצרות אל הקומה השלישית, שם התקשטו הילדים בכובעים וסינרים. בהמשך התחמשו כולם בבצקים, שנראה כי רק חיפשו זוג ידיים קטנות שילושו אותם למצות, ומשם ניגן המערוך כינור ראשון, והדרך לתנור הייתה קצרה. למי שהטיל ספק, התהליך כולו התנהל על רקע שירי חג הפסח בגרסאות טרנס מקפיצות, שהזכירו את המשאיות הרועשות והשמחות של חסידות ברסלב.

משהשביעו את רעבונם, ירדו כולם קומה אחת לטובת צפייה בסרטון חביב ומשעשע אודות החג, ומשם עברנו למאפייה הסמוכה, כולה שוקקת חיים, שקידמה את הקבוצה בברכה, פלוס טרופיות שהזכירו ללא מעט הורים את התקופה בה בילו הם עצמם בקייטנות.

הילדים התרגשו מאוד לצפות בתהליך, משלב הבצק והקפיצות הנמרצות של החברים כדי להשטיחו, עבור בטקס שפיכת המים לעיסה והפעלת השעון, ועד המוטות הארוכים עמוסי המצות שעושים דרכם אל התנור בדרך למוצר הטעים והמוגמר.

שי, אריאל ואביב היו פעילים מאוד לאורך היום ונהנו מכל רגע, כאשר אקורד הסיום היה מיני חנות למצות שמורות ביציאה מהמאפייה, שמוקמה לצד ציורי קיר מרשימים וצבעוניים המספרים את סיפור יציאת מצרים. אביב אפילו התנדב לתמונת רקע למזכרת, במפגש איחוד מרגש בין משה רבנו לסמי הכבאי.

כאן המקום להדגיש שגם משפחה חילונית כמונו יכולה להפיק הנאה מרובה מפעילות שכזו, שהציגה תמהיל נהדר וייחודי של טיול, יצירה, טעימות, לימוד ומסורת. ובאווירת החג – וכל המרבה לטייל עם אשתו וילדיו בפסח (ובכלל) – הרי זה משובח. תודה מכל הלב לשמוליק האחד והיחיד וחג שמח לכולנו.

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את חווית הגלישה שלך. על ידי גלישה באתר זה אתה מסכים לשימוש שלנו בעוגיות.
דילוג לתוכן